2002 őszén a Párizsi autószalonban bemutatott 7. generációs Accord 2003-tól került a szalonokba. Szintén két szálon indult el a forgalmazása. Amerikának külön modell készült, bár elég sok a hasonlóság, főleg belső tér kialakításában. A Swindoni gyártás helyett, hozzánk Európába a Japán változat érkezett, kombi és szedán formájában. Coupe nagyon ritka Európában, de természetesen Amerikából rendelhető, és néhány EU tagállamban forgalmazták is. Két EURO4-es DOHC i-VTEC motorral (2.0 155LE és 2.4 190LE) valamint a régóta várt Honda dízelmotor (2.2 literes i-ctdi) szerepelt a kínálatban. Az Európai modellt Amerikában Acura TSX néven forgalmazták.
Alapfelszereltségben jártak hozzá az első légzsákok valamint oldalsó függönylégzsákok is. Ugyan így a kormányról vezérelhető rádió. Rendelhető extra pedig az érintőképernyős DVD-s navigáció, valamint esőérzékelő ablaktörlő is. További rendelhető extrák, illetve jobban felszerelt modelleknél széria tartozékok: Tempomat, kétzónás digitális klíma, esőérzékelős ablaktörlő, fényre sötétedő belső visszapillantó, xenon fényszórók, fényszórómosó, ködlámpa, "body kit", napfénytető, napellenző roló hátra, többcsatornás hangrendszer, oldalsó szélterelők, csomagtér tálca, parkoló szenzor, sport felfüggesztés (SHOWA). Hatalmas sikert aratott az Accord Tourer azaz a kombi változat. A dízel motor pedig rengeteg elismerést kapott. 2006-os "facelift" folyamán az autó elejét finomították, valamint a 2.4-es Type-S modellben adaptív tempomat került, mely mikrohullámú távolságtartással segíti a vezetőt. Ugyan ekkor széria lett az elektromos gázpedál is, ami eddig csak a 2.4 Type-S modellben volt ismert (DBW - Drive By Wire). Motor terén csak minimális változások történtek, mint, hogy a kipufogó rendszer kicsivel nagyobb keresztmetszetű lett. forrás: csepelihondabonto.hu |